4 schimbări rapide pentru o viață mai frumoasă și mai sănătoasă

Viața ți se pare monotonă și plictisitoare sau te simți veșnic obosit(ă) și fară puteri? Te-ai gândit vreodată că de vină poate fi chiar stilul tău de viață sau anumite obiceiuri nesănătoase pe care nu le conștientizezi?

Vestea bună este că poți remedia acest lucru foarte ușor, cu câteva schimbări minime în stilul de viață pe care îl ai acum. Vei vedea că pe parcurs vei dori să faci singur(ă) tot mai multe schimbări în bine. 🙂

Iată care sunt primii pași pentru o viață mai sănătoasă și mai frumoasă.

1. Începe ziua cu o plimbare

Da, știu! Ești mereu pe fugă și trebuie să ajungi rapid la serviciu. Iar ai întârziat! (Cel puțin eu așa sunt). Dar 5 minute nu este un capăt de lume. În 5 minute de mers pe jos (o stație de autobuz), te revigorezi și îți limpezești gândurile. Nimic nu se compară cu o plimbare matinală, când aerul este proaspăt.

Nu, nu ai scuze nici dacă ai mașină. Dă o tură în jurul blocului înainte de a porni motorul. Soluții sunt destule. Trebuie doar să vrei.

2. Gătește acasă și renunță la fast-food

Este mai comod să dai fuga în mall în pauza de prânz sau să comanzi seara o pizza. Însă aceste mâncăruri, oricât de gustoase ar fi, nu sunt deloc sănătoase. Gătitul nu înseamnă ore întregi petrecute în bucătărie. Pe internet vei găsi o mulțime de rețete rapide, dar sănătoase pe care le poți savura cu plăcere. Fie că sunt supe, legume la aburi cu o friptură, ori legume la cuptor cu pui, rețetele sunt nenumărate. În plus, știai ca peștele la grătar este gata în cel mult 15-20 de minute? Soluții există! Trebuie doar să-ți faci curaj. Te asigur că pe parcurs ți se va părea un lucru firesc să-ți prepari acasă mâncarea.

Pe parcurs, voi reveni și cu rețete, mai ales că toamna este aproape și voi putea să folosesc cuptorul și aragazul. Acum, pe timp de vară, prefer smoothie-urile, salatele, gustările reci. Aragazul îl mai folosesc doar pentru cafea sau omletă.

3. Apă, apă și iar apă! Nu îți începe ziua fară apă!

Apa este vitală pentru organism. Iar perioadele de lipsă de concentrare, oboseală inexplicabilă sunt, de cele mai multe ori, cauza deshidratării. Știu ca apa nu are niciun gust, că este mai ușor să bei o cană de cafea și apoi un suc, însă acestea te vor obosi și mai mult, deoarece duc la deshidratare.

Primul lucru pe care trebuie să-l faci dimineața, imediat ce te trezești, este să bei un pahar cu apă, la temperatura camerei. Apoi, bea la fiecare oră câte un pahar cu apă. În curând va deveni o rutină și chiar vei simți nevoia de a bea apă, fără să te gândești că trebuie. La început poate fi dificil să-ți amintești să bei apă, însă trăim în era tehnologiei. Există numeroase aplicații pe care le poți instala și care îți reamintesc să te hidratezi.

4. Sportul trebuie să devină o rutină

Nu, nu trebuie să petreci ore în șir la sală. De fapt, nici nu trebuie să-ți faci abonament la sală, ci doar să faci acasă câteva exerciții simple.

Și nu, nici de data aceasta nu merge scuza cu lipsa timpului. Cinci minute de întinderi, genuflexiuni și abdomene nu este un capăt de țară pentru nimeni. Ideal este să le faci seara, când ajungi acasă, dar nu înainte de culcare.

Ai copii? Cu atât mai bine! Puteți face exerciții împreună.

Surse foto: pixabay.com

Advertisements

32 thoughts on “4 schimbări rapide pentru o viață mai frumoasă și mai sănătoasă

Add yours

  1. De multe ori nu ai timp sa faci miscare de dimineata, dar…daca stai sa te gandesti cat de mult mergi pe jos, cat de mult alergi pe scari, pe strada ca sa ajungi dintr-un loc in altul…merge si asa. Exista o aplicatie care numara pasii. E utila 😉
    Dimineata pe stomacul gol, ai dreptate, este indicat sa bei apa la temperatura camerei. Unii medici sustin ca ideal ar fi sa bei apa calduta cu lamaie pe stomacul gol si cu 30′ inainte de fiecare masa.
    Frumos articol, motivational!

    Like

  2. Imi place cum ai sintetizat acest articol, si mi-as dori sa am timp sa aplic tot ce ai explicat aici. Din pacate, la punctul 1 chiar ma vad incapabila. Doar daca si drumul de acasa pana la metrou se poate considera plimbare :)))

    Liked by 1 person

  3. Jur ca imediat ce am citit APA, mi-am cautat sticla de apa din camera!
    Imi plac ideile tale si sa stii ca functioneaza! Adica…sa cobori cu o statie inainte de statia in care cobori de obicei chiar e fain – mai vezi lume, mai cumperi o floare, un pepene…
    Cateva exercitii dimineata…mai ales de streching ajuta si cred ca sunt binevenite!!!
    Multumesc! 🙂

    Liked by 1 person

    1. Da. Problema cu apa este una foarte mare in rândul românilor și nu numai. Am citit că mulți suferă de deshidratare cronică și nici măcar nu știu. Eu zic că acestea sunt doar patru lucruri elementare pe care oricine le poate face daca îşi dorește cu adevărat. Sigur, pot fi adaptate în funcție de stilul de viață pe care îl ai.

      Like

    1. Cu apa este mai greu. Poți începe treptat. Eu așa am reușit să beau apă. Acum am mereu o sticlă cu apă pe birou și una acasă, pe măsuța de cafea. Tehnica asta chiar ajută. 🙂

      Like

  4. Dimineata o incep cu o plimbare pana la microbuzul cu care fac naveta, si inchei ziua de lucru in acelasi fel :)) dispretuiesc fast foodul, ba chiar consider pizza o mancare din resturi puse pe o scoarta insipida din apa si faina (pentru mine mancarea inseamna ceva elaborat si fiert pe foc mic cateva ore, nu ceva facut la repezeala si in batjocura). Sport nu pot face din motive medicale, dar merg pe jos si sunt nevoita sa si urc/cobor scari la serviciu, de mai multe ori pe zi. Copii, nu am si cred ca daca as fi avut, nu ma mai simteam melancolica uneori, dar asa… sunt si zile fara chef de nimic in viata noastra…

    Like

  5. Adevărul ca la apă am reușit să fac câteva schimbări, nu acum beau mult mai multe lichide și nu numai că este vara și cald, nu dar mi-am învățat organismul sa îmi ceara apa. Dar la fast-food ciocolata și multe alte prostioare nu reușesc să renunț sub nici o forma, chiar dacă pe fata mea arata ca naiba din cauza lor.

    Like

    1. Hmm. Și eu care credeam că pentru cei care au copii sunt mai ușor de facut. Adica mă gândeam că dacă tot gatești sănătos pentru copii atuomat mănânci la fel. Iar sport faci la greu fără să-ți dai seama că trebuie să alegi în permanență după ei.

      Liked by 1 person

      1. Da, aşa este. Dar nici persoană sedentară nu eşti. Sigur depui, involuntar, mai mult efort decât o persoană care nu are copii dar nu face nici măcar o plimbare pe zi deși are timpul necesar. Aici băteam.

        Liked by 1 person

    1. Văleu, este grav cu făcutul curat. Urăsc să pierd puținul timp pe care îl am în weekend făcând curat. Aş vrea să-mi pot permite o menajeră, mai ales vara când mor de cald și stand degeaba. :))))

      Like

    1. Berea face bine dacă este băută cu măsură. Tocmai mi-ai dat idee de un viitor articol. Eu prefer să nu beau bere seara dearece mă trezesc des să merg la baie. Beau doar apă în cantități mici. 🙂

      Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Powered by WordPress.com.

Up ↑

%d bloggers like this: