Cu ce să-ți potolești pofta de dulce când ești la dietă

Dulciurile sunt interzise în orice dietă. Cu toate acestea, pofta de a mânca dulciuri, mai ales atunci când știi că nu ai voie, este uriașă. Nu trebuie să dai iama în frigider și nici să te abții de la micile plăceri ale vieții pentru următoarele săptămâni, luni sau ani. Trebuie să înlocuiești dulciurile pe care obișnuiai să le consumi cu unele la fel de bune, dar dietetice.

Iată câteva idei la care poți apela din cand în cand. Le poți mânca în loc de gustarea dintre mese.

1. Fructe coape

Fructele coapte sunt delicioase. În funcție de sezon, poți apela la mere, gutui sau dovleac. Taie-le felii nici prea groase nici prea subțiri și așază-le într-o tavă tapetată cu hârtie de copt, sau una unsă cu puțin unt. Peste ele poți presara, dupa gust condimente precum scorțișoara, nucșoara, coaja de lămâie/portocală, rom sau vanilie. Coace-le la cuptorul încins timp de câteva minute, până sunt bine pătrunse și încep să se rumenească ușor. Savurează-le reci sau calde, după preferință!

2. Înghețată de fructe

Un desert perfect în zilele călduroase de vară este înghețata. Poți prepara o înghețată dietetică din fructe. Trebuie doar să adaugi în blender fructele preferate și să le pasezi bine, până devin spumoase, apoi să le ții în congelator până se transformă în înghețată. Dacă ai mașină de înghețată, cu atât mai bine.

Pentru o înghețată mai cremoasă, poți folosi banane sau avocado în compoziție. 🙂 Preferata mea este înghețata cu banane și fructe de padure.

3. Ciocolată

Ciocolata! Cine nu adoră acest desert absolut divin?! Ei bine, te poți bucura de aceasta chiar și atunci când ești la dietă. Fie cumperi din comerț o ciocolată cu peste 70% cacao, fie prepari acasă o cremă de ciocolată, absolut demențială. Rețeta este foarte simplă: adaugă într-un caston pentru mixer jumătate de pulpă de avocado, tăiată cubulețe și o linguriță de miere. Mixează bine până obții o spumă. Adaugă apoi, treptat, cacao de bună calitate, fără adaos de zahăr. Adaugă atâta cacao câtă îți place. Apoi, poți da aromă ciocolatei cu esența de rom, vanilie și/sau coajă de citrice, după preferințe.

În loc de avocado poți folosi banana, insa nu mai este necesar să adugi miere, deoarece banana este deja dulce.

Tu ce alte rețete cunoști? La ce trucuri apelezi când îți este poftă de dulce și nu ai voie să consumi zahăr?

Sursă foto pixabay.com

Advertisements

16 thoughts on “Cu ce să-ți potolești pofta de dulce când ești la dietă

Add yours

    1. Nu-i rea. Prima oară, recunosc că nu prea mi-a plăcut. Apoi am adaugat cacao după gust și a fost mult mai bună. Când ții regim de slăbit, totul este să știi cum să jonglezi cu aromele/condimentele. Altfel, toate mâncărurile/dulciurile sunt fade și fără gust. 🙂

      Like

  1. Apa cu lamaie – e reteta ideala pentru a taia pofta de dulce.
    Daca e musai sa gust ceva dulce, prefer batoanele Redis, dar eu nu sunt mare fan al dulciurilor (cu toate ca sunt destul de grasa) asa ca nu ma pot plange ca as simti nevoia si ca e greu sa ma abtin.

    Liked by 1 person

  2. Si eu apelez mereu la fructe, mi se par cea mai buna optiune. Iar mai ales acum ca in acest sezon exista o varietate din care putem alege, clar nu mai stau pe ganduri. Totusi, cred ca as putea manca neincetat ananas. Si sa nu uitam de nectarine 🙂

    Liked by 1 person

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Powered by WordPress.com.

Up ↑

%d bloggers like this: