Somnul, mai important decât crezi în procesul de slăbire. Tu te odihnești suficient?

Știai că lipsa somului este unul dintre principalii factori pentru care nu reusim să slăbim și chiar acumulăm kilograme în plus? Acest lucru este cauzat de faptul că organismul este obosit și lipsit de energie, de unde apare senzația de foame. În plus, metabolismul este încetinit. Astfel, persoanele care nu dorm suficient consumă, în medie, cu 300 de calorii mai mult decât cei care se odihnesc suficient.

Un somn bun este definit de trei factori:

  1. Durată – trebuie să îi permită persoanei să se odihnească suficient în timpul somnului și să fie alertă a doua zi;
  2. Continuitate – un somn neîntrerupt;
  3. Profunzime – altfel încât să înlesnească refacerea fizică și psihică.

Așadar, un program de somn este important dacă vrei rezultate eficiente! Iată ce trebuie să faci pentru a te odihni corespunzător:

Stabilește un program strict de dormit

În mod normal, o persoană, are nevoie de 7-9 ore de somn zilnic. Așadar, în funcție de necesarul de ore pe care trebuie să le dormi pentru a te simți odihnit(ă), stabilește ora la care trebuie să te duci la culcare, ținând cont de ora la care urmează să te trezești dimineața. Astfel, dacă te trezești la 7:00 A.M. și ai nevoie de 8 ore de somn pe zi, trebuie să adormi la ora 11:00 P.M.

Mergi la culcare mai devreme

Dacă NU te numeri printre persoanele care adom imediat ce s-au băgat în pat, mergi la culcare mai devreme, pentru a avea timp să te relaxezi și să adormi. În general, 15-20 de minute sunt suficiente.

Evită să bei multe lichide înainte de a te culca

Este indicat să nu bei multe lichide cu două ore înainte de somn. Astfel, nu vei fi nevoit(ă) să te trezești în timpul nopții pentru a merge la toaletă. Un somn neîntrerupt este foarte important.

Nu face sport înainte de culcare

Sportul îți dă energie, așadar evită să faci sport înainte de a merge la somn. Cel mai bine este să faci sport dimineața. Dăca nu este posibil, încearcă să îți programezi orele de sport cu cel puțin 4-5 ore înainte de ora de culcare.

Stabilește-ți o rutină

Rutina este foarte importantă pentru a te ajuta să adormi mai ușor. Rutina trebuie să includă un duș sau o baie caldă, relaxante, muzică relaxantă, de dormit, și eventual citirea unei cărți.

Evită să te uiți la televizor, să stai pe internet sau să folosești telefonul mobil. Lumina emisă de aceste dispozitive te vor face sa adormi mult mai greu. In plus, a doua zi iți vei simți ochii mai obosiți.

Ai răbdare

Răbdarea este foarte importantă. Un program de somn bun nu se stabilește imediat. Organismul are nevoie de timp pentru a se adapta noului program, așadar nu te aștepta ca după două zile să adormi la ora stabilită. Vei avea nevoie de căteva săptămâni pentru ca organismul să se obișnuiască cu noul program. Totul este să fii perseverent și să nu abandonezi lupta.

Sursă foto: pixabay.com

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Powered by WordPress.com.

Up ↑

%d bloggers like this: