Carnea de miel, mai sanatoasa decat puiul! De ce trebuie sa o consumam mai des

Mielul este o adevarata delicatesa ce nu lipseste de pe masa de Paste. Aceasta carne dulce si  savuroasa este o adevarata binecuvantare pentru trup si pentru suflet. Mielul are numeroase proprietati benefice organismului uman, insa poate fi si daunator daca este mult prea tanar. Iata de ce ar trebui consumat mai des si cand trebuie evitat.

Carnea de miel mai sanatoasa decat puiul

Desi multa lume considera ca mielul este o carne greoaie, in realitate, se digera rapid. In plus, contine mai putine calorii decat carnea de pui.

O portie de 100 de grame de carne de miel contine 152 de calorii, iar o portie de 100 de grame de carne de pui contine 202 calorii.

Bogat in acizi Omega si vitamine

Carnea de miel este bogata in acizi grasi Omega 3 si Omega 6 (acizi care se gasesc si in carnea de peste). Acesti acizi sunt esentiali pentru buna functionare a organismului. Ajuta la dezvoltarea creierului si vederii si previne afectiuni cardiovasculare grave.

In plus este o sursa importanta de vitamine din complexul B-urilor. In carnea de miel se regasesc vitaminele B1, B2, B5, B6, B9 si B12. Pe langa acestea mai contine si Vitamina A, Vitamina H (Biotina) dar si Vitamina Colina. Toate acestea sunt importante pentru un metabolism sanatos.

Sursa importanta de zinc, seleniu si fier

Carnea de miel este o sursa importanta de minerale precum zinc, seleniu si fier. 100 de grame de carne de miel contine 50% din necesarul zilnic de seleniu 40% din necesarul de zinc si 30% din necesarul de fier.

Bogat in proteine – A se consuma cu moderatie!

Carnea de miel este bogata in proteine, din acest caz trebuie sa ai grija la cantitatea pe care o consumi, 100 de grame de carne de miel contine 60% din necesarul zilnic de proteine. Asadar, mare atentie la cantitate.

A se evita mielul tanar

Mielul care are mai putin de 10 kg in viu trebuie evitat. Carnea acestuia este bogata in purine (cristale de acid uric), ce se depun pe articulatii si rinichi, ducand la indigestie. In plus, daca este consumata des si in cantitati mari poate duce la aparitia afectiunilor renale si aparitia gutei.

Sursa foto: pixabay.com

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Powered by WordPress.com.

Up ↑

%d bloggers like this: