Carnea de miel, mai sănătoasă decât peștele! Cât de des o consumi?

Mielul este o adevarată delicatesă ce nu lipsește de pe masa de Paște. Aceasta carne dulce și  savuroasă este o adevărată binecuvântare pentru organism. Mielul are numeroase proprietăți benefice organismului uman, însă poate fi și dăunător dacă este mult prea tânăr. Iată de ce ar trebui consumat mai des și când trebuie evitat.

Carnea de miel mai sănătoasă decât puiul

Deși multă lume consideră că mielul este o carne greoaie, în realitate, se digera rapid. În plus, conține mai puține calorii decât carnea de pui.

O porție de 100 de grame de carne de miel conține 152 de calorii, iar o porție de 100 de grame de carne de pui conține 202 calorii.

Bogat în acizi Omega și vitamine

Carnea de miel este bogată în acizi grași Omega 3 și Omega 6 (acizi care se găsesc și în carnea de pește). Acești acizi sunt esențiali pentru buna funcționare a organismului. Ajută la dezvoltarea creierului și vederii și previne afecțiuni cardiovasculare grave.

În plus este o sursă importantă de vitamine din complexul B-urilor. În carnea de miel se regăsesc vitaminele B1, B2, B5, B6, B9 și B12. Pe lângă acestea mai conține și Vitamina A, Vitamina H (Biotina) dar și Vitamina Colina. Toate acestea sunt importante pentru un metabolism sănătos.

Sursă importantă de zinc, seleniu și fier

Carnea de miel este o sursă importantă de minerale precum zinc, seleniu și fier. 100 de grame de carne de miel conține 50% din necesarul zilnic de seleniu 40% din necesarul de zinc și 30% din necesarul de fier.

Bogată în proteine – A se consuma cu moderație!

Carnea de miel este bogată în proteine, din această cauză trebuie sa ai grijă la cantitatea pe care o consumi, 100 de grame de carne de miel conține 60% din necesarul zilnic de proteine. Așadar, mare atenție la cantitate.

A se evita mielul tânăr

Mielul care are mai puțin de 10 kg în viu trebuie evitat. Carnea acestuia este bogata în purine (cristale de acid uric), ce se depun pe articulații și rinichi, ducând la indigestie. În plus, dacă este consumată des și în cantități mari poate duce la apariția afecțiunilor renale sau a gutei.

Sursă foto: pixabay.com

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Powered by WordPress.com.

Up ↑

%d bloggers like this: