Dieta fără restricții (mari), cheia succesului

Dieta pe care o țin o am de la un nutriționist. Nu, nu am fost eu ci mama mea, însă este o dieta simpla și eficientă. Am mai ținut-o și în trecut și am reușit să slăbesc mult. Au trecut însă ceva ani de atunci și din motivele mentionate aici, am acumulat din nou, muuulte kilograme.

Iata așadar în ce consta dieta, pe scurt!

Cum mâncăm alimentele “interzise”

Eliminarea din dietă, a alimentelor interzise, duce după sine la îngrășarea rapidă după terminarea dietei (efectul de yo-yo). Acestea nu se scot din dietă ci se consuma doar cu moderație în cantități mici și rar!

Grăsimile se scad pe cât de mult posibil! Singurele grăsimi pe care le mai consum sunt uleiul de măsline, în salate, cele din lactate și rar o friptura puțin împănat ă (gen, o dată pe lună).

Dulciuri? Doar ocazional (în principiu la zilele de naștere ale colegilor) iar atunci în cantități mici și în loc de gustarea dintre mese.

Făinoase (orez, paste, cartofi, mazăre) cel mult de două ori pe lună, sub formă de salate sau doar fierte și atât. Nu se consumă în niciun caz alaturi de carne sau lactate.  În principiu consum orez în salate sau ca atare, fiert și atât, când mi-e poftă.

Reguli:

  1. carnea se prepară separat de legume. La o friptură se pot mânca oricâte legume se dorește însă acestea trebuie să fie fierte, fripte, preparate la aburi sau coapte.. ori crude.
  2. niciodată nu se consumă la aceeași masă carne și lactate sau ouă, deoarece digestia este îngreunată.

Exemple de meniu:

Mic dejun

  • 2 felii de pâine prăjită cu brânză și legume
  • cereale (fulgi de ovăz, grâu etc) cu iaurt
  • tărâțe cu iaurt sau cu fructe pasate (de regulă amestec banană cu puțină portocală și tărâțe.
  • omletă cu legume

Pranz

  • carne (pui, vită, pește) friptă sau coaptă cu garnitură de legume (orice legume, după preferințe) sau cu salate. Se pot consuma și muraturi.
  • salate de verdețuri sau legume cu brânzeturi, ouă, seminte, etc
  • supe sau ciorbe (doar la pranz)

Cină (se ia cu cel puțin 4 ore înainte de culcare)

  • carne (pui, vită, pește) friptă sau coaptă cu garnitură de legume (orice legume, după preferințe) sau cu salate. Se pot consuma și murături.
  • salate de verdețuri sau legume cu brânzeturi, ouă, semințe, etc
  • omletă și legume

În serile în care ajung foarte târziu acasă și sunt tihnită beau un pahar de lapte și mănânc alaturi 5-10 sâmburi de migdale sau alune de pădure.

Gustarea dintre mese

  • un măr copt (în funcție de sezon se poate înlocui cu gutuie sau dovleac)
  • un pahar de iaurt simplu
  • un fruct proaspăt
  • un baton de cereale Fitness
  • 10-15 mieji de nuci, alune, migdale, etc
  • un pahar de smoothie
  • biscuiți dietetici

Ce părere aveți? Pare o dietă ușoară sau nu?

Sursă foto: pixabay.com

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Powered by WordPress.com.

Up ↑

%d bloggers like this: