Dieta fara restrictii (mari), cheia succesului

Dieta pe care o tin o am de la un nutritionist. Nu, nu am fost eu ci mama mea, insa este o dieta simpla si eficienta. Am mai tinut-o si in trecut si am reusit sa slabesc mult. Au trecut insa ceva ani de atunci si din motivele mentionate aici, am acumulat din nou, muuulte kilograme.

Iata asadar in ce consta dieta, pe scurt!

Cum mancam alimentele “interzise”

Eliminarea din dieta, a alimentelor interzise, duce dupa sine la ingrasarea rapida dupa terminarea dietei (efectul de yo-yo). Acestea nu se scot din dieta ci se consuma doar cu moderatie in cantitati mici si rar!

Grasimile se scad pe cat de mult posibil, in special cele animale! Singurele grasimi pe care le mai consum sunt uleiul de masline, in salate, cele din lactate si rar o friptura putin impanata (gen, o data pe luna).

Dulciuri? Doar ocazional (in principiu la zilele de nastere ale colegilor) iar atunci in cantitati mici si in loc de gustarea dintre mese.

Fainoase (orez, paste, cartofi, mazare) cel mult de doua ori pe luna, sub forma de salate sau doar fierte si atat. Nu se consuma in niciun caz alaturi de carne sau lactate.  In principiu consum orez in salate sau ca atare, fiert si atat, cand mi-e pofta.

Reguli:

  1. carnea se prepara separat de legume. La o friptura de pot manca oricate legume se doreste insa acestea trebuie sa fie fierte, fripte, preparate la aburi sau coapte.. ori crude.
  2. niciodata nu se consuma la aceeasi masa carne si lactate sau oua, deoarece digestia este ingreunata.

Exemple de meniu:

Mic dejun

  • 2 felii de paine prajita cu putina branza si legume
  • cereale (fulgi de ovaz, grau etc) cu iaurt
  • tarate cu iaurt sau cu fructe pasate (de regula amestec banana cu putina portocala si tarate.
  • omleta cu legume

Pranz

  • carne (pui, vita, peste) fripta sau coapta cu garnitura de legume (orice legume, dupa preferinte) sau cu salate. Se pot consuma si muraturi.
  • salate de verdeturi sau legume cu branzeturi, oua, seminte, etc
  • supe sau ciorbe (doar la pranz)

Cina (se ia cu cel putin 4 ore inainte de culcare)

  • carne (pui, vita, peste) fripta sau coapta cu garnitura de legume (orice legume, dupa preferinte) sau cu salate. Se pot consuma si muraturi.
  • salate de verdeturi sau legume cu branzeturi, oua, seminte, etc
  • omleta si legume

In serile in care ajung foarte tarziu acasa si sunt lihnita beau un pahar de lapte si mananc alaturi 5-10 samburi de migdale sau alune de padure

Gustarea dintre mese

  • un mar copt (in functie de sezon se poate inlocui cu gutuie sau dovleac)
  • un pahar de iaurt simplu
  • un fruct
  • un baton de cereale Fitness
  • 10-15 mieji de nuci, alune, migdale, etc
  • un pahar de smoothie
  • biscuiti dietetici

Ce parere aveti? Pare o dieta usoara sau nu?

Sursa foto: pixabay.com

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Powered by WordPress.com.

Up ↑

%d bloggers like this: