Cum am ajuns aici! Dezvăluiri fără perdea

De când mă știu am fost puțin plinuță. Puțin, nu mult ca acum. Tot de când mă știu, încerc să scap de kilogramele în plus. De ce nu am reușit? Păi în primă fază din lipsă de informații.

În perioada liceului (adică în urmă cu mai bine de 10 ani), în timpul verilor îmi doream nespus să slăbesc. La vremea aceea nu existau însă atâtea informații despre diete. Nu aveam internet, iar dacă aș fi avut la vremea aceea nu știu dacă mă ducea capul să caut prea multe informații despre diete. Așadar, țineam orice dietă auzeam de la cunoscuți. Desigur, erau diete nesănătoase care țineau două-trei săptămâni și îți promiteau că slăbești un număr mare de kilograme. Efectul Yo-Yo și-a făcut rapid apariția în viața mea. Așadar, în fiecare vară mă luptam cu și mai multe kilograme.

Asta s-a întâmplat până în urmă cu 7 ani, când, împreună cu mama mea ne-am apucat de dietă. Dietă pe care o țin și acum. Am slăbit atunci foarte mult ( aproximativ 10 kilograme în patru luni). Apoi, timp de doi ani nu m-am mai îngrășat chiar dacă nu am mai ținut niciun fel de dietă și mâncam orice și oricând.

După doi ani am început iar să mă îngraș, și iar să țin dietă însă pentru o perioadă mai scurtă. Efectul a fost acelaşi. Locuiam însă cu părintii la acea vreme și îmi era greu sa nu mănânc ce mâncau ei.

Am zis însă că o să slăbesc după ce mă mut că o să fie simplu. Nu cumpăr mâncare nu am ce mânca, nu am tentații. Socoteala de acasă nu se potrivește însa cu cea din targ. Tentațiile au fost mai multe deoarece făceam singură cumpărăturile și puteam cumpăra orice fără să dau cuiva socoteală.

După o perioadă în care nu rezistam mirosului de pateuri calde de la Mega Image, a urmat o perioadă dificilă în care nu mă mai ajungeam cu banii. Așadar am restrans bugetul si consumam alimente nesănătoase dar ieftine.

Am trecut din nou prin momente grele, emoțional. Am căzut într-o depresie și mă simțeam bine doar când mâncam. Practic, nu mâncam de foame ci pentru a mă simți bine. Din păcate, am mai avut și o perioadă dificilă la muncă, mult stres, oboseală cruntă… și o poftă teribilă de dulce. Până nu băgam ceva nesănătos în mine nu îmi mai reveneam. Aceasta stare a durat așa timp de câteva săptămâni.

Organismul mi-a fost dat peste cap. Stima de sine a dispărut. Nu mi-a mai păsat de mine, nu mi-a mai păsat de cei din jur. Nu îmi mai pasa de nimic. Trăiam de la o zi la alta doar pentru că nu aveam de ales. Această stare de depresie cruntă a trecut după o vreme însă nu complet. Am simțit în continuare că nu are rost să fac eforturi să slăbesc pentru că oricum nu reușesc și mă îngraş mai mult după aceea. Deci ce rost are? Așadar timp de trei ani am mâncat orice și oricând.

Deci da, acestea sunt motivele pentru care am ajuns sa cântăresc peste 90 de kilograme. Din fericire nu este târziu să schimb acest lucru, să-mi schimb stilul de viață și gândirea.

Așadar, celor care trec prin momente de singurătate, depresie, etc și obișnuiesc să mănânce pe fond nervos sau să creadă că nu mai există nicio speranță le recomand o vizită la psiholog. Acesta poate rezolva multe dintre aceste probleme,  iar odată ce acestea își găsesc o rezolvare, va fi mult mai ușor să ții o dietă.

Eu îmi doresc să merg la unul, însă momentan nu îmi permit acest lucru, deoarece nu am bani.

Daca aveti intrebari le astept cu drag! 🙂

 

One thought on “Cum am ajuns aici! Dezvăluiri fără perdea

Add yours

Leave a Reply

Powered by WordPress.com.

Up ↑

