Ziua Mondiala a Somnului! Cat de important este somnul cand vrei sa slabesti

Ziua Mondiala a Somnului este sarbatorita anual, in ziua de vineri din cea de-a doua saptamana intreaga din luna martie. Asadar, anul acesta, ziua mondiala a somului este sarbatorita vineri, 17 martie.

Ziua Mondiala a Somnului este initiativa Asociatiei Mondiale a Medicinii Somnului si are ca scop informarea populatiei asupra impactului pe care tulburarile de somn le au asupra oamenilor, in zilele noastre.

In fiecare an, acestei date ii este asociata o tema. Anul acesta tema este “Respira usor, dormi bine”. Astfel, se doreste atragerea atentiei asupra faptului ca nu doar durata somnului ci si calitatea acestuia este importanta.

Un un somn bun este definit de trei factori:

  1. Durata – trebuie sa ii permita persoanei sa se odihneasca suficient in timpul somnului si sa fie alert a doua zi;
  2. Continuitate – un somn neintrerupt;
  3. Profunzime – altfel incat sa inlesneasca refacerea fizica si psihica.

De ce este important somnul daca vrei sa slabesti sau sa te mentii in forma

Stiai ca  lipsa somului este unul dintre principalii factori pentru care nu reusim sa slabim sau acumulam kilograme in plus? Acest lucru se datoreaza faptului ca organismul este oboist si lipsit de energie, de unde apare senzatia de foame. In plus, metabolismul este incetinit. Astfel persoanele care nu dorm consuma cu 300 de calorii mai mult decat cei care se odihnesc suficient.

Asadar, un program de somn este important daca vrei rezultate eficiente! Iata ce trebuie sa faci pentru a te odihni corespunzator:

Stabileste un program strict de dormit

In mod normal, o persoana, are nevoie de 7-9 ore de somn zilnic. Asadar, in functie de necesarul de ore pe care trebuie sa le dormi pentru a te simti odihnit(a), stabileste ora la care trebuie sa te duci la culcare in functie de ora la care te trezesti dimineata. Astfel, daca te trezesti la 7:00 AM si ai nevoie de 8 ore de somn pe zi, trebuie sa adormi la ora 11:00 PM.

Mergi la culcare mai devreme

Daca nu te numeri printre persoanele care adom imediat ce s-au bagat in pat, mergi la culcare mai devreme, pentru a avea timp sa te relaxezi si sa adormi. In general, 15-20 de minute sunt suficiente.

Evita sa bei multe lichide inainte de a te culca

Este indicat sa nu bei multe lichide cu doua ore inainte de somn. Astfel, nu vei fi nevoit(a) sa te trezesti in timpul noptii pentru a merge la toaleta. Un somn neintrerupt este foarte important.

Nu face sport inainte de culcare

Sportul ii da energie, asadar evita sa faci sport inainte de culcare cu cateva ore. Cel mai bine este sa faci sport dimineata. Daca nu este posibil, incearca sa iti programezi orele de sport cu cel putin 4-5 ore inainte de ora de culcare.

Stabileste-ti o rutina

Rutina este foarte importanta pentru a te ajuta sa adormi mai usor. Rutina trebuie sa includa un dus sau o baie calda, relaxante, muzica relaxanta, de dormit, si eventual citirea unei carti.

Evita sa te uiti la televizor, sa stai pe internet sau sa folosesti telefonul mobil. Lumina emisa de aceste dispositive te vor face sa adormi mult mai greu. In plus, a doua zi iti vei simti ochii mai obositi.

Ai rabdare

Rabdarea este foarte importanta. Un program de somn bun, nu se stabileste imediat. Organismul are nevoie de timp pentru a se adapta noului program, asadar nu te astepta ca dupa doua zile sa adormi la ora stabilita. Vei avea nevoie de cateva saptamani pentru ca organismul sa se obisnuiasca cu noul program. Totul este sa fii perseverent si sa nu abandonezi lupta.

Sursa foto: pixabay.com

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Powered by WordPress.com.

Up ↑

%d bloggers like this: