Ce sunt dietele nesănătoase și de ce să ne ferim de ele

Aroape că nu există persoană care să nu fi ținut o dietă nesănătoasă sau care să nu fi fost măcar tentată să încerce o astfel de dietă. Pe scurt, dietele nesănătoase sunt acele diete care iți “promit” că vei slabi 3, 5, 7, 10 kilograme în două săptămâni sau mai puțin.

De ce sunt nesănătoase?

  1. te infometezi
  2. consumi (în cele mai multe cazuri) doar câteva tipuri de alimente
  3. privezi organismul de alimente esențiale, sănătoase și hrănitoare
  4. organismul este slăbit
  5. apar dezechilibre hormonale
  6. scade imunitatea

De ce să ne ferim de dietele nesănătoase

Trebuie să recunoaștem cu toții că un titlul de genul “Slăbești 5 kilograme în 7 zile” este ademenitor. Însă nimeni nu îți spune că după ce ai slăbit vei pune la loc același număr de kilograme sau poate chiar mai mult! De ce? Este foarte simplu!

Organismul tău va fi infometat în aceste zile. Va fi privat de alimente sănătoase și benefice care îl ajutș sș funcționeze corect și îi oferă energie. Desigur, pentru a suplini lipsurile va începe să consume din grăsimi. Și de aici pierderea în greutate. Dar ce se întâmplă în momentul în care termini dieta respectivă? Pai este simplu: vei începe să consumi și alte alimente, iar organismul tău știe că poate fi privat din nou de ele! Și atunci începe să acumuleze depozite noi de grăsime. Acesta este pe scurt, efectul numit YO-YO.

Mai mult, aceste diete privează corpul de alimente sănătoase, bogate în minerale și vitamine, necesare bunei funcționari a oganismului. Când acestea lipsesc, organismul slăbește și odată cu el sistemul imunitar devine fragil iar energia organismului este scazută. Dacă ai ținut o astfel de dietă atunci cu siguranță știi stările acelea de somnolență și moleșeală chiar dacă ai dormit suficient. Sau în cazuri mai grave amețeli și stări de leșin. Ei bine, aceasta este cauza privării organismului de alimentele necesare, sănătoase!

Așadar, dietele nesănătoase nu te ajută să slăbești! Din contra, te vei îngrășa apoi mai mult și te poți alege cu dezechilibre ale organismului. Deloc tentant, nu?

Sursă foto: pixabay.com

Advertisements

25 thoughts on “Ce sunt dietele nesănătoase și de ce să ne ferim de ele

Add yours

    1. Asa este. Pe langa acestea, in unele cazuri, mai este nevoie de o sanatate psihica buna. Din pacate, depresiile pot duce la ingrasare. Este foarte important sa-ti cunosti corpul foarte bine.

      Like

    1. Of, am auzit de cateva persoane care au tinut dieta aceasta si apoi au avut probleme grave cu stomacul. 😦 Nu o recomand nimanui!

      Like

    1. Da! Intotdeauna, inainte de a tine o dieta trebuie sa apelezi la un nutritionist. Dar vezi tu, sunt si nutritionisti care recomanda diete drastice care nu sunt tocmai ok. Este foarte important ca lumea sa stie cum sa aleaga un nutritionist bun, insa despre asta voi vorbi intr-un articol viitor 🙂

      Like

    1. Trebuie sa inveti sa-ti asculti organismul. Este foarte bine ca faci sport. Cred ca in cazul tau cel mai bine functioneaza mesele dese, in cantitati mici.

      Like

  1. Sincera sa fiu, nu am tinut niciodata diete. Insa ma gandesc uneori sa mananc mai putin/ sa manac doar anumite alimente/ sa renunt la dulciuri, etc – insa nu rezist prea mult si revin cat de repede la stilul meu de viata obisnuit.

    Liked by 1 person

    1. Nu cred ca trebuie sa renunti la dulciuri sau la anumite alimente, mai ales daca nu ai probleme cu greutatea. Poti in schimb sa incerci sa reduci cantitatile si/sau sa consumi mai rar alimente nesanatoase si mai des din cele sanatoase. 🙂

      Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Powered by WordPress.com.

Up ↑

%d bloggers like this: